15 Ağustos 2012 Çarşamba

Elektrikçiden Ayrıldık

Dün İkitelli Organize'ye gittim ve Murat'ın atölyeden arabayı çıkarttım. Biraz maceralı oldu. Döşemeci abimiz arabayı bayram öncesi alamadı, doluluktan ötürü. Gerçi çok dert değil, zaten Mithat Usta memlekette ve döşemede 2 günlük işimiz var sadece. Arabayı Mithat Usta'nın garaja çekelim dedik, sağolsun içerde yer hazırlamış, garajın önünü de boşaltmış, ama bir gittik önünde daha önce görmediğimiz bir Anadol A1 var, kapılar kitli, yolu kapatmış. Neyse bir başka Anadol anahtarıyla açtık, öğrendik ki Mehmet abi 14. Anadolunu almış ve oraya bırakıvermiş.


Bu arada arabanın distribütör ayarı daha yapılmadığı için çalıştıramadık, benim arabayla STCyi çektim Mithat Usta'ya, orada bir de yeni ortaya çıkan Anadolu çekip yerleştirmem de gerekti, yani epey maceralı eğlenceli bir gün geçti.

Arabada Murat'ın tahmin ettiğinden daha çok parça eksiği olduğundan fiyat konuştuğumuzun biraz üzerine çıktı ama zaten bu da restorasyon sürecinde öğrendiğim, ya da herkesin dediğini yaşayarak tasdik ettiğim, bir dersti: maliyetleri baştan hesaplamanın neredeyse imkansız olduğu gerçeği.

Burada ileride birisine yarar, bakıp ne yaptık ne ettik görürüz diye alınan parçaları da liste olarak koyuyorum:

Gösterge Ampulü, konjektör, sigorta tablası, 20m 6mm kablo, bez bant, far ve silecek anahtarı, kalorifer anahtarı, fan müşürü, çeşitli duyla, sinyal kolu, stop,flaşör ve far ampulleri ve duyları, 150m kablo, geri vites müşürü, çeşitli düğmeler, 10m kolon kablosu, civata, silecek kolu ve süpürge, silecek rölesi, geri vites lambası, kutup başı, bobin, marş otomatiği, kesici, dörtlü düğme, akü kablosu, kalorifer hortumu, stop cam lastiği, silecek freni, kontak anahtarı, radyatör müşürü, şarj kömürü, yağ gösterge hortumu, kapı düğmesi, far, korna, su fıskiye motoru ve fan motoru.

1 yorum: